人気ブログランキング | 話題のタグを見る
里帰り ~道具編~ 
皆さ~ん、これ何だと思いますか??ドラム缶はドラム缶なんですけど...
ちゃんとした役割があって、、、えっゝゝゝ五右衛門風呂??ゴミ箱??それとも...
私の実家にはとても必要な物で一家のお腹を満たしてくれる物の道具なんです。

Guess what we use this for?? Nope, it’s not a bath tub or a can for trash!
It’s a very important tool that my parents use.
里帰り ~道具編~ _e0049177_13415970.jpg
こんなフックにある物を吊るして...
You hang something here...
里帰り ~道具編~ _e0049177_13421818.jpg
ドアをキーっとあけて中に炭とチップを入れて...
もう分かりましたよね、これはスモークマシーンです!私の父が開発??したとっても優れものです。全て手作りで上手に工夫されているんですよ~!関心です。
母が味付け担当、炭おこし、火調節は父の担当でかれこれ数年前から年に何回か大量に作るんです。今回の里帰り中では旦那様も加わってせっせと皆で作っておりました。もっぱら私はカメラマンでした(笑)

Open the flap on the bottom and place some coal and wooden chips there...
As you can see from the photo below, this is a drum for smoking chicken, fish, etc. My dad invented and built it a few years ago. Always when my parents make smoked chicken, my mom adds the seasoning and my dad makes the fire. They make lots every time. This time my husband helped in the process. Me? I just stood back and took photos of their hard efforts.
里帰り ~道具編~ _e0049177_1482647.jpg




じゃじゃ~ん!!
こんなにイイ色に出来上がりました~♪出来立てはもちろん、冷めてしまっても美味しいし、スープやサンドイッチ、サラダにも入れて食べても美味しいんです。さっぱりしていて、なんといってもスモークの香りがとっても×2良い実家の自慢の手作りスモークチキン

About an hour later, the color of the chicken turned into a nice golden brown. You can eat it as it is sliced or use it for soup, sandwiches and salads. It’s tasty and we can’t have enough of it!
里帰り ~道具編~ _e0049177_1471797.jpg

by kippis | 2005-10-17 23:26 | events/travel
<< お気に入りの公園  里帰り ~ゴーカート編~  >>