お引越しお知らせ 答え
e0049177_955860.jpg皆様、お騒がせ問題の回答ですが...
お待たせしてすみませんでした!
正解はズバリ②です!
正解者さんおめでとうございま~す (ノ・∀・)ノ
何も賞品がなくて申し訳ありませ~~ん×
「近所」「植物を持っていける範囲」に気付いた方!なかなか鋭いですね~☆
その他の方々、こんなクイズにも付き合って頂いて+温かいお言葉を下さってありがとうございます!
実は...ここ数ヶ月は色々な試練に当たって精神的に参ってしまい一時は私達夫婦、フィンランドへ逃亡引っ越そうと本気で考えてしまう事もあったのですが、旦那様ともう一度よく考えて今はまだ日本で頑張ろうと決心しました。


そんな所へ丁度良く知人から「借家見つけたよ~」と連絡が入って、かつて夢見た借家生活復活の時がきました☆
拝見しに行った物件は3LDKの平屋、庭・物置付き・家賃¥55.000!なんとも高条件なのですが...築27年の古めかしいぃ~~お家に私達は驚┗┃・ ■ ・┃┛
そんな所へ更なる借家の物件が現れました!築16年のモダンで綺麗な2階建ての2LDK。広々していて静かな住宅街で言うこと無し!即決してしまいました☆
別に物件を探していた訳でもなく、4月の契約期限まで時間があったのですが...
4月のラッシュシーズン時になると良い物件探しも困難だし~と言う事で12月10日までの間にお引越し準備です。ワクワク♪
っと言っても、お引越し先は今のアパートから半径1キロ以内の丘の上!
地図から見ると一直線に上!歩いても荷物が運べそうな距離です(笑)
引越し経験10数回以上のの旦那様、私4回目、結構引越し準備好きなんですよね~♪
あっ!ここで物件探し時のコツですが、管理会社さんが入る場合お願いをすれば礼金1ヵ月分丸々タダ!になる事が結構ありますよ~◎
私的にダラダラと書いてしまいましたが読んでくださってありがとうございま~す☆

The answer is ②. Thank you for answering my question and also thank you for all of your encouragement.
The fact is that for the past few months we have had a difficult time living here in Japan. There are several reasons but the major one being the formality and stiffness of the Japanese society. So we were thinking whether to move to Finland or stay. I suppose this is a reality that many foreigners (and perhaps Japanese) face at some stage. After a lot of head work we decided to continue living here at least a little longer. We’ll see what the future brings...
Right after the decision, one of our friends found a house to rent for us. It was a 27 years old house with it has many rooms, yard and a large storage. The deal sounded very nice. As soon as we heard that from our friend we went to have a look at the place. Wow! It was really old! Rent was quite cheap but it alone wasn’t enough for us to move in there.
The following day we found another house which is smaller but newer and cleaner. We really liked it and decided to move in there very quickly!
We still have a lot of time left until the contract of our current apartment finishes (next April) but we thought that if we missed the opportunity it might be quite difficult to find a place as fine as this one.
We’ll move there on the 10th of December. My husband has lived in million places, and this time will be the fourth address for me. We’re now excited to move.
Oh! Actually, the place is really near from here. You just run up the hill, turn left after a few blocks and there it is. We could even move our things on foot! Later on I’ll tell you more about our new home.
[PR]
by kippis | 2005-11-15 01:01 | notice
<< 想い出 お引越しお知らせ  >>